Piranski brancin – blagovna znamka v gastronomski ponudbi Slovenije Slovenija je v prvi polovici leta 2006 dobila gastronomsko strategijo. Marsikdo bi rekel: no, še en papir, ki bo obležal na policah! Vendar tokrat ne gre le za večji ali manjši avtomatizem »projektne ustvarjalnosti«, ampak za dokument, ki zelo določno opredeljuje smeri in načine naše prihodnje gastronomske razpoznavnosti. Predvsem izpostavlja številne naravne pogoje, ki jih premore država Slovenija. Mednje sodi tudi morska »njiva« in vse, kar lahko naravnega na njej ali v njej vzgojimo ter poberemo. Zato je odločitev družine Fonda, da začne z gojenjem brancinov, seveda na popolnoma naraven in strokovno kontroliran način, nadvse dobrodošla novost. Z veseljem bomo lahko naročali v restavraciji »piranskega brancina« ali ga pripravili na domačem žaru. Med obiski ribarnic se je značilno reklamiranje t.i. divjih brancinov že sprevrglo v pogosto smešnico. »Piranski brancin« s svojo blagovno znamko torej zagotavlja vse tisto, kar danes v sodobnem prehranjevanju, polnem ugank, prelisičenj in zavajanj, nujno potrebujemo. In: na vsakega »piranskega brancina«, še kozarec rujnega vina!
Ko me je Japec prvič pripeljal na tisto dvorišče, sem se takoj spomnil na svojo davno pozabljeno željo, da bi imel ribogojnico. Kot da sem se spustil v svoje mladostne sanje ali na Ulico ribjih konzerv, med pustolovce in idealiste. Kakšna tolažba, ko vidiš, da taki ljudje še obstajajo. A, brancini? Odlični, saj to že vsi vedo. Itak!
Pri Fondi kupujem redno pred vsem, ko imam na obisku tujce. Ker pride posamezni gost 1-2 krat na leto mora biti takrat vse tip top: absolutna svežina, vrhunska kakovost, dostava na minuto. Brancina pripravim v sashimi, marinirani in termično obdelani varianti. Vse tri prepričajo s svojo čvrsto strukturo mesa ter svežim in finim okusom. Pika na »i« bo, ko bodo na voljo spet malo večje ribe (1,5kg +), saj so ti v surovi kot pečeni izvedbi še posebna paša za oči.
Prepoznavni okusi so že dolgo sestavni del vsake turistične ponudbe in služijo kot nekakšen vzvod za povečanje povpraševanja. Kulinarika je tako nedvomno eden najpomembnejših turističnih proizvodov destinacije Portorož & Piran. Temeljno ponudbo mediteranske kuhinje predstavljajo ribe, ki v kombinaciji z vinom, morsko soljo in zelenjavo ponujajo pristno kulinarično doživetje. Družinski ribogojnici Fonda je uspelo ustvariti pravi ribji butik, v katerem ponujajo piranske brancine vrhunske kvalitete in s tem pomagajo ohranjati našo kulinarično kulturo. S svojo uveljavljeno blagovno znamko predstavljajo pomembno dodano vrednost za našo destinacijo.